CZERWIEC:

 

Tydzień I  ( 05 – 09. 06) Projekt „Mrówka”

 

W pierwszym tygodniu czerwca rozpoczniemy projekt „mrówka”. Będzie to czas, który poświecimy na poznanie ogólnej budowy ciała mrówki, przekrój ich  gniazda, cykl rozwojowy, a także dowiemy się tego, jak komunikują się mrówki. Udamy się również na spacer do parku, w którym zaobserwujemy jak zachowują się mrówki w swoim naturalnym środowisku. Przeczytamy i omówimy książkę o życiu mrówek, oraz porozmawiamy o tym, co najbardziej zapadło nam w pamięci.  Zorganizujemy zabawę pt.,, zabłąkane mrówki” oraz utrwalimy sobie zdobytą wiedzę poprzez wykonanie prac plastycznych przedstawiających mrówki.

 

 

Tydzień II i III (12 – 23.06) Projekt „Środki transportu”

 

Przez kolejne dwa tygodnie czerwca będziemy rozmawiali o środkach transportu i miejscach, po których możemy się nimi poruszać. Zwrócimy uwagę na to, że nie wszystko jeździ i  środki transportu pełnią różne funkcje.
Będziemy się bawili w zabawę z wykorzystaniem metody klasyfikacji i segregacji przedmiotów – zastanowimy się: co płynie, co lata, a co jedzie. Przejdziemy również do porównania wyglądu i funkcji transportu w przeszłości oraz obecnie. Zauważymy, że dawniej wykorzystywano również zwierzęta, a obecnie samochody oprócz jazdy pełnią wiele innych funkcji ułatwiających nam codzienne życie.

Zaplanujemy również nasze wakacje – nauczymy się odczytywać mapę i dobierać odpowiedni środek transportu. Wspólnie opracujemy trasę i zastanowimy się, ile potrwa nasza wyprawa.
Poruszymy także temat ciekawych miejsc w Polsce, Europie i na świecie.
Chętnie wysłuchamy opowieści naszych przedszkolaków o ciekawych miejscach, które już odwiedzili.

Podróżowanie to zarówno małe, jak i duże przygody. Nauczymy się, co przyda się w podróży, jak umilić sobie czas i czy to dobry czas na naukę.
Na końcu porozmawiamy jeszcze o wyborze miejsca, gdzie najlepiej spędzić czas wolny – góry, morze czy las? Zastanowimy się, co robimy w poszczególnych miejscach i dlaczego ktoś wybiera jedno, a ktoś inny zupełnie co innego.

 

15.06 –  Dzień Wiatru – dzisiejszy dzień  pod hasłem „dmuchawce, latawce, wiatr”. Stworzymy samodzielnie samoloty za pomocą metody orgiami, a następnie będziemy je puszczać w ogrodzie.

 

22.06 – Pierwszy Dzień Lata- Tego dnia zorganizujemy piknik oraz zabawy na świeżym powietrzu.

 

 

Tydzień IV (26.06 – 30.06) Wakacje

 

W ostatnim tygodniu czerwca będziemy odkrywali oznaki lata.

Porozmawiamy o tym, czym ta pora roku charakteryzuje się, jak zmienia się podczas niej pogoda oraz nasz ubiór. Dowiemy się tego, jakie owoce i warzywa rosną latem, które drzewa zaczynają kwitnąć, oraz jakie kwiatki można spotkać o tej porze roku.

Porozmawiamy również o letnich przysmakach, opowiemy sobie o tym co najbardziej lubimy jeść latem oraz jakie znamy charakterystyczne posiłki, których nie jemy często w pozostałych porach roku. Poruszymy także temat wakacji, porozmawiamy o różnicach między morzem, górami, jeziorem a lasem. Dowiemy się gdzie najlepiej je spędzić według przedszkolaków.

Poruszymy także bardzo ważny temat – bezpiecznej zabawy, powiemy sobie na czym ona polega, porównując bezpieczne zabawy nad morzem i w innych miejscach. Zwrócimy uwagę na to jak ważna jest ochrona głowy, krem z filtrem oraz nie oddalanie się. W ten sposób będziemy przygotowani na lato i wszystkie jego uroki. Opowiemy sobie o tym, co nowego poznaliśmy i o jaką wiedzę się wzbogaciliśmy. Przyjrzymy się także osobom i przedmiotom, które nas otaczały.
Zastanowimy się, czy w naszej grupie coś się zmieniło, czy dołączyły do nas nowe przedszkolaki, czy też może musieliśmy się z kimś pożegnać?
W tym czasie będziemy również przypominać sobie najpiękniejsze chwile i zastanawiać się, co chcielibyśmy przeżyć jeszcze raz.

 

30.06 – Dzień Motyla – w tym dniu poznamy budowę motyla, ich rodzaje, gatunki oraz nazwy. Stworzymy samodzielnie pracę plastyczną „Motyl”.