CZERWIEC:

 

W czerwcu przedszkolaki wezmą udział w projekcie „Mrówka” oraz w projekcie „Środki transportu”. Porozmawiamy o lecie oraz o miejscach, w których można spędzać wakacje. Ustalimy, jakimi środkami transportu możemy podróżować i przyporządkujemy je do trzech kategorii. Poruszymy także temat bezpieczeństwa podczas zabawy i w trakcie wakacji.

Miesiąc czerwiec to czas, w którym wspominać będziemy cały rok przedszkolny. Opowiemy o tym co się działo w naszym przedszkolu. Czego się dowiedzieliśmy, co poznaliśmy, o jaką wiedzę jesteśmy bogatsi. Spojrzymy tez na ludzi i przedmioty nas otaczające. Czy przez ten rok coś się zmieniło w naszej grupie, czy doszły do nas nowe przedszkolaki, czy też ktoś musiał się z nami pożegnać. Zastanowimy się również nad tym co najbardziej zapamiętaliśmy i co chcielibyśmy przeżyć raz jeszcze. Będzie to czas na nasze uroczyste zakończenie roku przedszkolnego i wręczenie dyplomów.

 

 

TYDZIEŃ I ( 05 – 09. 06) Projekt „Mrówka”

 

W pierwszym tygodniu czerwca zrealizujemy projekt „mrówka”. W tym tygodniu poznamy informacje dotyczące życia mrówek. Dowiemy się, gdzie żyją i mieszkają mrówki, sprawdzimy z czego składa się mrowisko. Nasz projekt rozpoczniemy od budowy mrówki, następnie dowiemy się jak wygląda ich cykl życia. Sprawdzimy czym odżywiają się mrówki, a także poszukamy odpowiedzi na pytanie „czy mrówki są pożyteczne?”.  Następnie poznamy budowę mrowiska, dowiemy się, ze piasek, igliwie, trawa oraz inne rośliny tworzą kopiec mrówek. Sprawdzimy również jaka jest funkcja mrowiska. Poznamy również hierarchię w mrowisku. Na zakończenie projektu stworzymy formikarium dla mrówek.

 

Wierszyk tygodnia:

Choć są malutkie, to pracowite.
Ciągle wędrują po leśnych ścieżkach.
Z drobnych igiełek budują pałac,
w którym ich tysiąc naraz zamieszka.

 

TYDZIEŃ II i III (12 – 23.06) Projekt „Środki transportu”

 

W drugim tygodniu czerwca nasze przedszkolaki poznają różne środki transportu. Za sprawą burzy mózgów ustalimy miejsca po których się poruszają. Nasze przedszkolaki za sprawą wycieczki do Gdyńskiego Muzeum Motoryzacji, będą mogły na własne oczy zobaczyć jak kiedyś wyglądały różne modele aut.  Podczas zajęć dowiemy się o różnych funkcjach, jakie obecnie posiadają auta, samoloty, statki itd. W tym tygodniu również podczas prac plastycznych z zastosowaniem różnych technik, stworzymy nasze samoloty, samochody oraz statki. Poznamy podstawowe znaki drogowe, a za pomocą pracy plastycznej dzieci utrwalą sobie znaczenie kolorów na sygnalizacji świetlnej. „Podróże małe i duże” to hasło trzeciego tygodnia czerwca. Przedszkolaki podczas zajęć stworzą listę potrzebnych rzeczy na podróż. Dowiemy się również o tym jakich zasad należy przestrzegać będąc nad morzem, jeziorem oraz w górach. Za pomocą pracy plastycznej dzieci odpowiedzą na pytanie „Gdzie chciałbym pojechać w podróż, morze czy góry?”

 

 

15.06 –  Dzień Wiatru – dzisiejszy dzień  pod hasłem „dmuchawce, latawce, wiatr”. Stworzymy samodzielnie samoloty za pomocą metody orgiami, a następnie będziemy je puszczać w ogrodzie.

 

 

 

22.06 – Pierwszy Dzień Lata – Dzisiaj wybierzemy się na małą wycieczkę. Zabierzemy z sobą nasze ulubione zabawki do piasku i pójdziemy na plażę budować zamki z pisaki.

 

Wiersz  „Kto najszybszy? Kto najważniejszy?”

 

W pokoju na półce między zabawkami

Rozpycha się wielki samolot skrzydłami.

– Ja jestem najszybszy, ja latam po niebie!

Dlatego najwięcej miejsca chcę dla siebie!

Odezwał się z kąta mały samochodzik :

– O co jest ta sprzeczka ? Czy ci o to chodzi,

że latasz w powietrzu? My jeździmy drogą,

tam gdzie samoloty dolecieć nie mogą!

– Ja także dość szybko mknę z pasażerami powiedział autobus i mrugnął światłami,

a statek zatrąbił:- Co mi tam przestworza,

gdy ja oceany przemierzam i morza!

Pociąg użył gwizdka :- No cóż, jestem stary,

jeżdżę wolno, ale mam najwięcej pary.

Moich 5 wagonów rzędem grzecznie stoi.

Weźcie dobry przykład z tych wagonów moich.

 

TYDZIEŃ IV (26-30.06) Wakacje

 

Ostatni tydzień czerwca poświęcimy na rozważania o lecie. Czym charakteryzuje się ta pora roku, jak zmienia się pogoda, a my jak możemy dostosować nasz ubiór do danej pogody. Zorganizujemy w przedszkolu letni pokaz mody. Podczas spaceru postaramy się znaleźć odpowiedź na pytanie: „Co rośnie latem?”. Sprawdzimy jakie owoce i warzywa rosną latem, które drzewa zaczynają kwitnąć, a jakie kwiatki można spotkać o tej porze roku. Z letnich przysmaków stworzymy zdrowy orzeźwiający koktajl wieloowocowy. Porozmawiamy o tym, co to są wakacje, gdzie można je spędzać,  a także rozpoczniemy bardzo ważny temat – bezpieczeństwo podczas wakacji.

 

30.06 – Dzień Motyla – w tym dniu poznamy budowę motyla, ich rodzaje, gatunki oraz nazwy. Stworzymy samodzielnie pracę plastyczną „Motyl”.