W lutym zerówka dowie się jakie zmiany niesie za sobą upływający czas. Porozmawiamy o karnawale oraz o kosmosie, a w ostatnim tygodniu lutego skupimy się na naszych emocjach. Poznamy litery: i, j, f oraz s.

TYDZIEŃ I Czas  (30.01-03.02)

W tym tygodniu poznamy głoskę „I”. Odszukamy wyrazy rozpoczynające się i kończące tą literą, a następnie podzielimy je na sylaby. Poznamy prawidłowy zapis litery „i” małej oraz wielkiej.

W pierwszym tygodniu lutego porozmawiamy o tym jak upływający czas zmienia rzeczywistość, która nas otacza. Zwrócimy uwagę na to, że ludzie też zmieniają się każdego dnia i stworzymy etapy życia człowieka. Następnie wspólnie spróbujemy ustalić jakie funkcje pełnią Księżyc i Słońce. Dzieci poznają ciekawostki związane ze Słońcem oraz Księżycem i wykonają pracę plastyczną pt. Zorza polarna. Ważnym elementem tego tygodnia będzie zegar. Przedszkolaki dowiedzą się, dlaczego ludzie używają zegarów, jakie są ich rodzaje oraz jak są one zbudowane. Przedszkolaki wysłuchają opowiadania pt. “Zegarmistrz” i spróbują odpowiedzieć na związane z nim pytania.  Stworzymy własne zegary z dostępnych materiałów i nauczymy się odczytywać godzinę.

Wiersz tygodnia:

Zegar
Jestem zegar bardzo stary,
Co odmierza czas.
Choć mam wygląd dzisiaj różny,
Nie opuszczę was.

Mam ja w sobie dwie wskazówki,
Jedną długą, drugą krótką.
Pokazuję nimi dzisiaj
I godziny i minutki.

Idę, idę wciąż  tak samo,
Dzień mija za dniem.
Nikt mnie nigdy nie zatrzyma
Choć przekręci mnie.

Jestem w radiu i na ścianie
W drewnie, szkle i na ekranie.
Choć me kształty różne są,
Dalej mnie zegarem zwą.

TYDZIEŃ II Karnawał (06.02-10.02)

W trzecim tygodniu lutego poznamy głoskę „J” . Rozwiązując zagadkę wyodrębnimy wyraz podstawowy „jajko”, następnie dokonamy analizy i syntezy słuchowej tego wyrazu. Poćwiczymy również czytanie oraz szukanie w tekście głoski „j”.

Niech rozpocznie się zabawa w końcu mamy karnawał! Jak co roku i u nas odbędzie się bal. Stworzymy wspólnie plan balu oraz omówimy bale, które odbywały się kiedyś i  te podczas, których bawimy się dziś. Nie tylko w Polsce obchodzimy karnawał dlatego dowiemy się również jak karnawał obchodzą ludzie w innych krajach. Wykonamy maski karnawałowe, udekorujemy naszą salę ozdobami związanymi z dżunglą i weźmiemy udział w przedszkolnym balu.

08.02 – Bal Karnawałowy 

Dziś wielki dzień w przedszkolu, nasz przedszkolny Bal Karnawałowy. Tematem przewodnim jest DZUNGLA, zachęcamy wszystkie dzieci do przebrania się w stroje w tematyce dżungli. Czeka nas wspaniała zabawa, wiele zabaw i tańców.

 

TYDZIEŃ III Kosmos (13.02-17.02) 

W trzecim tygodniu lutego poznamy głoskę „F” . Rozwiązując zagadkę wyodrębnimy wyraz podstawowy „foka”, następnie dokonamy analizy i syntezy słuchowej tego wyrazu. Poćwiczymy również czytanie krótkich zdań oraz szukanie w tekście głoski „f”.

Trzeci tydzień lutego to tydzień rozmów o kosmosie. Porozmawiamy o Układzie Słonecznym i sami taki układ stworzymy. Przedszkolaki dowiedzą się czym charakteryzują się poszczególne planety oraz jak wyglądają. Następnie zagramy w grę: “Jaką planetą jestem?”. Przyjrzymy się bliżej Ziemi i poznamy ciekawe fakty o naszej planecie, dzieci wykonają Ziemię z dostępnych materiałów. Przedszkolaki wezmą udział w quizie na temat informacji uzyskanych podczas zajęć.  Dzieci dowiedzą się jak zbudowane jest Słońce i wykonają słoneczny witraż. Metodą burzy mózgów spróbujemy ustalić, dlaczego księżyc każdej nocy wygląda inaczej i stworzymy pracę plastyczną związaną z fazami księżyca.

14.02 – Walentynki

Tego dnia zorganizujemy dzień przyjaźni i skupimy się na wyjątkowych cechach u każdego dziecka. Dowiemy się w jaki sposób możemy być życzliwi i serdeczni dla innych.

17.02 – Dzień kota

 W tym dniu na wszystkie przedszkolaki czeka dzień wielu niespodzianek! Od wejścia do przedszkola po każdy kąt w naszym przedszkolu.  Prosimy, aby tego dnia wszystkie dzieci były ubrane na czarni. My upodobnimy się do swoich czworonożnych przyjaciół: dorysujemy  wąsy, doczepimy uszy i ogon.  Pewien kot psotnik, zostawił nam w przedszkolu koperty ze swoją łapką, a w środku zagadki i zadania do wykonania. Następnie dzieci będą oglądały ilustracje przedstawiające różne koty, zapoznamy się z kocimi obyczajami oraz sposobami pielęgnacji kotów.

TYDZIEŃ IV W świecie emocji (20.02-24.02)

W ostatnim tygodniu czeka nas poznanie litery „S” i „s”. Ponownie będziemy szukać jej w wyrazach zapisanych na obrazkach. Poznamy zapis graficzny liter „s” i „S”, oraz wykonamy ćwiczenia dzięki którym utrwalimy pisownie nowo poznanej głoski. Rozwiniemy umiejętności logicznego myślenia i spostrzegawczości oraz postaramy się przeczytać sylaby i wyrazy zawierające poznane wcześniej litery.

Ostatni tydzień lutego rozpoczniemy od rozmów na temat pozytywnego myślenia.  Przedszkolaki w zespołach spróbują ustalić, jakie mogą być pozytywne strony sytuacji, która wprawia nas w zły nastrój. Zadaniem dzieci będzie przekształcenie obrazków ze smutną minką w taki sposób, aby powstało coś pozytywnego. Złość, radość, smutek, strach to emocje, które w mniejszym lub w większym stopniu towarzyszą każdemu z nas. Dlatego bliżej przyjrzymy się każdej z tych emocji, spróbujemy znaleźć sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami oraz odpowiemy sobie na pytanie: Czy radością da się kogoś zarazić? Z dostępnych materiałów przedszkolaki wykonają “uczuciometr”.

27.02 – Dzień Niedźwiedzia Polarnego

Tego dnia porozmawiamy o zwierzęciu, który budzi ludzką sympatię, ze względu na to, że jest bielutki, puchaty, a jego pysk wygląda na uśmiechnięty. Dowiemy się, gdzie mieszka i jak żyje. Stworzymy nasze niedźwiedzie polarne z masy solnej. Zagramy w grę ruchową pt. „Na krze lodu”.

Piosenka tygodnia: