Podczas nadchodzącego miesiąca będziemy rozmawiać o symbolach narodowych oraz o książkach, które dostarczają nam wiedzy oraz pobudzają wyobraźnie. Przyjrzymy się mieszkańcom łąki oraz jej samej, a podczas zgłębiania tej wiedzy przyda nam się lupa. Na zakończenie miesiąca odbędzie się prawdziwe święto rodziny, które uczcimy nie tylko na zajęciach, ale również podczas występu artystycznego.

TYDZIEŃ I (02-06.05)

Symbole narodowe

Początek maja wiąże się jak co roku z tematami związanymi z naszą narodowością. Dlatego wybierzemy się na spacer na Kamienną Górę by zobaczyć część terytorium jakie zajmuje Gdynia. Podczas spaceru zatrzymamy się koło restauracji “Panorama” by na zdjęciach, które się tam znajdują zobaczyć, jak Gdynia zmieniła się przez lata. Nasze obserwacje uwiecznimy na kartach a następnie ćwicząc zapamiętywanie adresu zamieszkania spróbujemy nadać list do rodziców. Zorganizujemy piknik w pobliskim parku, podczas którego dzieci będą słuchały historii oraz legend związanych z naszym krajem, jeżeli pogoda nie dopisze to zorganizujemy piknik w naszej sali. Zabawimy się także w grę w podchody, podczas której będziemy poszukiwać elementów rebusu, który ujawni nam nazwę naszej stoicy oraz jak wygląda godło oraz flaga naszego kraju. Na koniec odszukamy na mapie, gdzie leży nasza stolica.

W tym tygodniu podczas spaceru przydadzą nam się lornetki, osoby chętnie mogą je przynieść na zajęcia.

Wiersz tygodnia:

„Barwy ojczyste” – Czesław Janczarski

Powiewa flaga,

gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze

biel jest i czerwień.

Czerwień to miłość,

biel – serce czyste.

Piękne są nasze

barwy ojczyste

TYDZIEŃ II (09-13.05)

Spotkanie z książką

W tym tygodniu poznamy głoskę „G”. Zaczniemy od obrazków rozpoczynających się głoską „G”. Dzieci będą miały za zadanie nazwać obrazek, a następnie podzielić jego nazwę na sylaby. Poznamy prawidłowy zapis litery „G” i „g” oraz będziemy układać ją z różnych przedmiotów. Poznaną głoskę będziemy wyszukiwać w wyrazach wykorzystywanych na zajęciach.

Książki są wszędzie dookoła nas, ale czy wiemy czego możemy się z nich dowiedzieć? Podczas zajęć w tym tygodniu poznamy ich funkcje oraz rodzaje. Zastanowimy się gdzie szukano informacji przed wynalezieniem Internetu oraz jakie książki najbardziej lubimy czytać. Wspólnie wykonamy plakat promujący codzienne czytanie i przekonamy się dlaczego tak ważne jest codzienne czytanie. Przypomnimy sobie również zasady dbania o książki oraz dowiemy się co należy zrobić gdy książka nie nadaje się już do czytania. Podczas zajęć dowiemy się także jak powstaje książka i gdzie możemy ją zakupić lub wypożyczyć by móc ją przeczytać. Na koniec tygodnia każdy będzie mógł przynieść do przedszkola swoją książeczkę, którą zaprezentuje koleżanką i kolegą z grupy.

9.05 Dzień Bibliotekarza

Każdy przedszkolak dziś może przynieść jedna książeczkę do przedszkola. Wysłuchamy opowiadania „W bibliotece” Zofii Staneckiej a następnie wykonają własnoręczne zakładki do książki. Porozmawiamy również o tym jak o książki trzeba dbać.

10.05 – wycieczka do Gowińskiej Zagrody – szczegółowe informacje otrzymali Państwo w mailu

12.05 – wyjście do pobliskiej biblioteki

TYDZIEŃ III (16-20.05)

Majowa łąka

Kolejną poznaną głoską w tym miesiącu będzie literka “f ”. Na początku przedszkolaki rozwiążą zagadkę, aby wyodrębnić wyraz podstawowy „farby”, następnie dokonamy analizy i syntezy słuchowej. Poćwiczymy również czytanie krótkich zdań oraz szukanie w tekście głoski „f”. Będziemy ćwiczyć ewaluacje do nowo poznanej litery, jak również jej zapis. Nie zabraknie zabaw oraz rymowanek z nowo poznaną głoską.

Podczas tego tygodnia będziemy poszerzać swoją wiedzę z zakresu wiadomości dotyczących łąki i jej mieszkańców. Udamy się na spacer w poszukiwaniu zwierząt, które możemy spotkać na łące. Wykonamy również pracę plastyczną “Łąka”. Przeanalizujemy cykl rozwojowy motyla za pomocą bajki o bardzo głodnej gąsienicy i sprawdzimy czy uważnie potrafimy słuchać tworząc własną książeczkę o gąsienicy. Zastanowimy się również ile nóg ma pająk, jak się żywi i czy może stanowić dla ludzi zagrożenie. Kolejnym mieszkańcem łąki, któremu się przyjrzymy będzie pszczoła, która na łące ma dużo pracy, a my się dowiemy z czym ona się wiąże. Dowiemy się także czy biedronka jest z rodziny chrząszczy i jakie pożyteczne działanie daje kwiatom.

Chętne osoby mogą przynieść lupy na zajęcia w tym tygodniu.

19.05 – Dzień ślimaka

Tego dnia poznamy budowę ślimaków. Podczas spaceru postaramy się zaobserwować ich życie codzienne. Na podsumowanie dnia wykonamy pracę plastyczną.

Piosenka tygodnia:

 

TYDZIEŃ IV (23.27.05)

Cudowni rodzice

W ostatnim tygodniu maja będziemy omawiać temat rodziny. Podczas pracy zespołowej omówimy co to znaczy rodzina i wykonamy projekt pt. “Szczęśliwy dom”. Dowiemy się w ten sposób czy każdy z nas może mieć taką samą rodzinę. Następnie każdy z przedszkolaków stworzy własny model rodziny, którą posiada. Utrwalimy podczas tych zajęć słownictwo: wujek, ciocia, pradziadek, kuzyn itp. Stworzymy również portrety rodziców, które wykorzystamy podczas występu z okazji Dnia Rodziny. Portrety nie będą podpisane a tylko opisane przez dzieci z pomocą nauczyciela skojarzeniami, które wiążą się z rodzicami.

Poprosimy, aby w tym tygodniu dzieci przyniosły zdjęcia ze swoją rodziną oraz kartkę z imionami jej najbliższych członków (dziadkowie, pradziadkowie, ciocie, wujkowie, kuzyni w pierwszej linii)

24.05 – Zapraszamy wszystkie Mamusie i Tatusiów do przedszkola na występ dzieci z okazji Dnia Mamy i Taty. Więcej szczegółów otrzymają Państwo w mailu. 

26.05 -Dzień Matki

Tego dnia porozmawiamy o tym co lubi robić Mama każdego przedszkolaka. Dzieci namalują portret swojej Mamy oraz wykonają wyjątkowy upominek dla swoich Mam.

Piosenka tygodnia: